Badatelský den s názvem “Ohrazená věda” je připraven pro všechny žáky 2. stupně a je zaměřen na badatelské úkoly z chemie, přírodopisu, fyziky, dějepisu, zeměpisu.
Cíl:
- koncipovat úlohy tak, abychom ověřili dopad badatelské výuky na žáky, kterou se naše škola intenzivně zabývá.
Stanoviště:
- celkem 15, např.
Přírodovědné „Riskuj“ – žáci odpovídali na otázky z přírodopisu, chemie a fyziky
Teče – neteče – Vodí voda elektrický proud? žáci vytvářeli pokus
Kde byl hrad? – žáci pracovali s kopií ručně psaného odborného textu z 30. let 20. století, aby našli odpověď
Poskládej člověka – žáci sestavovali z kostí kostru a pojmenovávali je
Zelí nepatří jen ke kachně – žáci pomocí výluhu z červeného zelí odhalovali identitu vzorků
Termíny:
- 26. 4. 2024
- 5. 5. 2023
Jak projektový den probíhá:
- v rámci celého dopoledne,
- náhodně nalosované skupinky žáků napříč ročníky tak, aby v každé skupině byli žáci z každého ročníku druhého stupně,
- 15 stanovišť s připravenými úkoly,
- každý úkol má vypracovaná přesná kritéria bodového hodnocení,
- žáci na každém stanovišti získávají body zapisované do záznamového archu,
- po skončení programů na stanovištích jsou sečteny body ze záznamových archů a dle získaných bodů žáci obdrží hodnotné věcné ceny.
Plánujeme:
Tento projektový den se chystáme zařadit do výuky pravidelně každý rok s tím, že úlohy budou vždy obměňovány a mezi úkoly bychom do budoucna rádi zařadili i úlohy z předmětů jako jsou například zeměpis či dějepis a některé úlohy by žáci mohli plnit v anglickém jazyce.